.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در جلسه علنی شورای شهر ساری مطرح شد؛
اعلام آمادگی "بزرگ نیا " برای واگذاری ابنیه تاریخی ساری
شمال نیوز: مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان با اشاره به این نکته که 5 اثر تاریخی در ساری وجود دارد که تحت اختیار ما قرار دارد، گفت: این قول را می دهم که تا پایان اردیبهشت ماه، واگذاری برخی از این ابنیه تاریخی مثل خانه کلبادی یا حمام وزیری را در صورت پیگیری شورا و شهرداری، به انجام برسانم.

 شمال نیوز: يكصد و سيزدهمين جلسه شوراي شهر شامگاه گذشته با حضور دلاور بزرگ نیا، مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان و ناصر معیل، معاونت فرهنگی شهرداری ساری برگزار شد.

توجه به ظرفیت گردشگری در جهت رفع معضل بیکاری

علی اکبر زلیکانی عضو شورای ساری با اشاره به این که امروز بزرگترین معضل شهر و استان، بیکاری است، گفت: گردشگری ظرفیت بالایی برای درآمدزایی دارد و میراث فرهنگی و گردشگری می تواند در این زمینه به شورا و شهرداری یاری برساند.

بافت تاریخی ساری در حال از بین رفتن است

رضا پیوندی دیگر عضو شورا با اعلام این مطلب که ساری دارای میراث تاریخی و فرهنگی قدیمی و با ارزشی است، گفت: متاسفانه با این روندی که شاهدش هستیم در آینده از این میراث معنوی و فرهنگی عظیم چیزی باقی نخواهد ماند.
وی در ادامه با مقصر دانستن اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان از بزرگ نیا پرسید: چرا با شهرداری در این موارد به صورت جدی برخورد نمی کنید؟ چرا اجازه می دهید که مردم و شهرداری بافت قدیمی ساری را تخریب کنند؟ و اگر میراث، توان بازسازی بناهای تاریخی را ندارد، احیای آن را به شهرداری بسپارید.

اگر توان مدیریت ندارید، استعفا بدهید!

مسعود مدینه عضو شورای ساری خطاب به بزرگ نیا، با بیان این که فکر می کردیم با آمدن شما اتفاقات خوبی خواهد افتاد، به انتقاد از مدیرکل گردشگری پرداخت و گفت: واقعا اجرای فقط دو یا سه پروژه برای هر شهر مازندران توسط بخش خصوصی در جهت حفظ و بهره برداری از ظرفیت های گردشگری، تا این اندازه دشوار است؟ من به عنوان نماینده نسل جوان از شما می خواهم اگر توان این کار را ندارید از مقام خود استعفا بدهید .
رویکرد شورای ساری توجه به حوزه فرهنگ و گردشگری است

رویکرد شورای ساری توجه به حوزه فرهنگ و گردشگری است

سعيد نجاريان ساروی در این جلسه با اشاره به این که ماده 55 قانون شهرداری ها، این نهاد را ملزم به حفظ ابنیه تاریخی با کمک دستگاه های مرتبط ساخته، گفت: شورای شهر ساری توجه زیادی به حوزه فرهنگ و گردشگری دارد.

وی در ادامه با خواندن شعری با این مضمون که ساري را به ايران باستان و فرهنگ آن گره زده است افزود: امروز اين فرهنگ كهن اگر معرفي مي شد ديگر يك مسئول منطقه اي بخود اجازه نميداد بگويد فرودگاه متعلق به ماست و دريا متعلق بهماست و ساري هم بايد جزء ما گردد !!!

رئيس كميسيون بودجه و حقوقي شوراي شهر ساري ادامه داد :  البته شوراي شهر دارد دين خود را به فرهنگ ساري ادا مي كند چنانكه درسال جاري اعضاي شورا بانگا ه ويژه به بخش فرهنگ در صدور شناسنامه ساختمانهاي با كاربري آموزشي ، فرهنگي و هنري ومذهبي مثل فرهنگسراها ، كانون هاي پرورش فكري ، مراكز نگهداري كودكان بي سرپرست ، سينما ها ، سالن هاي نمايش ، موزه ها و باغ موزه ها ، اماكن ورزشي ، انجمن هاي خيريه ، مساجد و مراكز قرآني ، كافه كتابها ، دفاترنمايندگي نشريات و خبرگزاريها و رسانه هاي مجازي و كتابخانه ها را از پرداخت عوارض معاف كرده است .
نجاريان خواستار همكاري دستگاه هاي مرتبط با مديران شهري جهت احياي آثار و بناهاي تاريخي شهر شد .
    
امور فرهنگی در ساری برای تاثیرگذاری، باید درآمدزا باشند

در ادامه ناصر معیل، معاون فرهنگی شهرداری ساری با بیان این که سازمان میراث فرهنگی مازندران نهادی را در اختیار گرفته که به دلیل سوءمدیریت دولت قبل دارای مشکلات فراوانی است، گفت: اگر امور فرهنگی در ساری درآمدزا نباشند اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نخواهد داد.
وی سپس به چند مورد در این حوزه اشاره کرد و افزود: باید به چند نکته مهم توجه کنیم؛ این که چگونه ساری می تواند مقصد گردشگری باشد؟ و چطور می توانیم از حضور مسافران در ساری برای مردم شهر درآمدزایی کنیم.
معیل از بزرگ نیا خواست در زمینه ایجاد کمپ هایی در شهر برای معرفی ساری به گردشگران و راه اندازی تورهای ساری گردی به شهرداری کمک نمایند .

دچار آلزایمر فرهنگی شده ایم

دلاور بزرگ نیا مدیرکل سازمان گردشگری،میراث فرهنگی و صنایع دستی استان پس از شنیدن نظرات اعضای شورا شهر با اشاره به این مطلب که به وجود ضعف های بیشمار در حوزه سازمان تحت مدیریتش معترف است، گفت: معتقدم بهتر است به دنبال مقصر نباشیم چون می شود ساعت ها در زمینه قصور شورا و شهرداری نیز حرف زد.

وی با بیان این که جزو اولین مدیرانی است که سال ها قبل به ورود بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بها داده است افزود: ما سال هاست که در جهت گیری هایمان دچار اشتباه شده ایم. این آثار که یک روزه و یک ساله تخریب نشده اند.بهتر است به پرونده های شکایت ما از شهرداری های استان مراجعه کنید تا ببینید چقدر با شهرداران مشکل داریم.

بزرگ نیا با اعلام این که دچار آلزایمر فرهنگی شده ایم ادامه داد: این مشکلات را نه من و نه شما نمی توانیم کاملا حل کنیم بلکه فقط می توانیم طرح مسئله نماییم.

وی  افزود: خوشبختانه ساری شهرداری دارد که اهل عمل و پای کار است بنابراین شهرداری یا شورا یک نماینده تام الاختیار به ما معرفی کند تا در زمینه واگذاری برخی اماکن تاریخی که در اختیار میراث قرار دارد، اقدام کنیم.

بزرگ نیا با اشاره به این نکته که 5 اثر تاریخی در ساری وجود دارد که تحت اختیار ما قرار دارد، گفت: این قول را می دهم که تا پایان اردیبهشت ماه، واگذاری برخی از این ابنیه تاریخی مثل خانه کلبادی یا حمام وزیری را در صورت پیگیری شورا و شهرداری، به انجام برسانم.  /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

میلاد 31 فروردين 1394
آقای زلیکانی خواهشا در مورد بیکاری نظر ندهند که عامل اصلی از دست دادن کار من و چندین نفر دیگه بودن. چه کسی!!!!!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 30 فروردين 1394
امیدوارین این هم نشه داستان چشمه سورت که منابع طبیعی و گردشگری با هم درگیر شدن هر کدوم دیگری رو مقصر میدونه... ببینیم و تعریف کنیم...
- 31 فروردين 1394
اقاي دلاور بزرگ نيا شما درست ميفرماييدچون شماهم دچار الزايمر فرهنگي شده ايد وقتيكه دفتر بازنشستگان حوزه ميراث فرهنگي وگردشگري را كه برابر مفاد قانوني ميتوانند باداشتن يك اطاق در داخل اداره بهمديگر كمك رساني كنند با برخورد غير انساني وتهديد بيرون ميرانيد يعني ميراث بقل دستت را نميتواني حفظ كني چگونه ميتواني ميراث استان را محافظت كني
احمد 31 فروردين 1394
بزرگ نیا مرد بزرگی است که اقایان تحمل اورا ندارند.
نا شناس 31 فروردين 1394
درود بر فرزند ساري حاج سعيد نجاريان ساروي ، حرف دل ما را زد ، خجالت دارد يك روستا برأي ساري قد علم كند !!!!!
عرشيا 1 ارديبهشت 1394
برعكس شده متولي گردشگري ميراثه شهرداريها درزيرساختها كمك ميكنند بهره بردار بايد بخش خصوصي باشه منظور افراد نه سازمانها
نمونه آن واگذاري ساختمان قديم شهرداري به ميراث جهت موزه كه بعدگذشت دوسال هيچ تغييري صورت نگرفت كه شهرداري لاجرم به تحويل آن وبزودي منطقه 1 به اونجامنتقل ميشود
مازنی 1 ارديبهشت 1394
با درود...اقایون میراث و شهرداری و شورا کمک کنین اب انبارنو چند ساله متروکه شده همه جاش نم گرفته به بدنه بیرونیش خیلی اسیب رسیده..در خطر ریزشه تو رو خدا کمک کنین...مردم مردم محله اب انبارنو به میراث نامه دادن ولی تا به امروز هیچ اقدامی صورت نگرفت.
نا شناس 1 ارديبهشت 1394
دوستان عزیز کسی که به استان مازندران و شهر ساری می آد برای دیدن جاذبه تاریخی نمی اد
ما باید با احداث تله کابین و سورتمه جنگلی و محافظت از چشمه باداب سورت در اطراف سد رجائی و کیاسر جذب توریسم کنیم
البته چون باید جاده احداث کنند ، این کار انجام نمی دن

احداث تله کابین یا سورتمه کاری نداره ، فقط احداث اونو بدهند به یک شرکت با بهره برداری چند ساله
به خدا جواب می ده
معصوم 31 فروردين 1394
باسلام خدمت شورا وشهردار ومخصوصارييس ميراث شهرفراموش شده ساري.من براي تحقيق دانشگام ازمناطق آبنبارنو عكس دارم شرايط تاسف آور است كه ميراث درهمان مكان هست ولي بيخيال.من عيدبه يزدرفتم خدايا تعجب كردم آنهابراي هرمكاني محافظ گذاشتن رسيدگي ميكردن. متاسفم آقاي دكتراسلامي ريش سفيدمحله كه هميشه ازاصالت بصحبت ميكنيدچراازنابودي بناقديمي دفاع نميكنيد...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.